After Sunset
RPGregels van AS Welkom11
Ben je nieuw hier? Neem dan een kijk je hier.
After Sunset
RPGregels van AS Welkom11
Ben je nieuw hier? Neem dan een kijk je hier.
After Sunset
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.


Welkom Gast!
 
IndexPortalZoekenLaatste afbeeldingenRegistrerenInloggen
Hoofdstuk 1; 'Sense of Beginning' is in gang gegaan! Lees het gauw hier.

 

 RPGregels van AS

Ga naar beneden 
AuteurBericht
Zain Kaemon
Schoolhoofd
Zain Kaemon


Vrouw Boogschutter Hond
Aantal berichten : 120
Registratiedatum : 14-07-11
Leeftijd : 29
Woonplaats : Bij Frieda op haar Youtube account :3

Karakterkaart
Magiesoort: Fire
Ras: Mens
Partner: lolwut?

RPGregels van AS Empty
BerichtOnderwerp: RPGregels van AS   RPGregels van AS I_icon_minitimedi aug 16, 2011 1:18 pm

    Algemeen 'ECHTE' Regels
  • Tijdens de RPG mag je tekst kleuren, maar doe hier niet te losbundig mee. Het leest niet altijd even prettig.
  • Je bent vrij om te posten in de RPG, maar hou het realistisch (zover dat mogelijk is op een fantasieRPG natuurlijk). Iemand zal nevernooitniet een ander uitschelden omdat deze hem een potlood aanbied, bijvoorbeeld. Die logica zie ik overigens zelf al niet, laat staan dat het realistisch is.
  • Bij het openenen van een RPGtopic, leg je in de eerste post uit wat voor locatie het is. Hoe ziet het eruit, wat valt er te beleven? In sommige gevallen is het niet nodig, omdat er al een beschrijving voor de lokatie is gegeven door een Beheerder/Moderator.
  • Je mag eventueel een limiet zetten op het aantal mensen die meemogen RPGen in jouw RPGtopic. Bijvoorbeeld 'maar drie mensen'. Als dit het geval is, zet je dat in de beschrijving onder je topictitel.
  • Je mag ook een RPGtopic maken en deze voor slechts verschillende personages gebruiken, zoals bijvoorbeeld 'Accountnaam1 & Accountnaam2'. Dit zet je ook in de beschrijving.
  • In een RPGpost moet je minimaal drie regels geschreven hebben in je tekstbox, voordat je jouw post mag verzenden.


----

De regels die je net hebt gelezen, MOET je volgen. De 'regels' die nu volgen zijn meer natreef gewoontes. We zouden het fijn vinden als je, in de RPG, op de volgende manier post, zodat alle posten fatsoenlijk op elkaar aansluiten en ook het fijnst te lezen zijn. Creativiteit is een must op dit forum, want je schrijft. En dan ook écht schrijven, en niet brabbelen.
Als je de volgende puntjes op de voet volgt, ben je 100% zeker goed bezig, dus lees ze even door.


  • Je schrijft (daar is-ie weer xd) in een alwetende verteller vorm in de verleden tijd. Voor degene die niet opgelet hebben op school tijdens Nederlands is hier een voorbeeld:
    J grijnsde. "Waarom kijk jij zo blij?" vroeg Lotis, zichzelf afvragend wat door het dolle hoofd van de hoofdmeester ging. Dit beloofde niet veel goeds.
    Graag niet:
    Ik loop langs de meisjesdorm, waarbij ik me bedenk dat de ze daar aan het omkleden waren. Ik werp een blik naar binnen via het raam, maar zie niets.
    Dit is tegenwoordige tijd, in ik-vorm en pervisch. Foei.
  • Verassing. Je schrijft in verhalenvorm, zoals je hierboven kunt lezen. Dus niet met sterretjes/ander gespuis. Je schrijft volle zinnen, het liefst drie vol in je postbox. Anders ben je zielig. Geen,
    Matt: *gaat zitten* *klaagt* ik wil eten.
    maar,
    Matt zakt neer op een stoel bij het raam en kijkt naar buiten. "Ik wil eten," klaagt hij vermoeid, maar hij was te lam om op te staan.
  • Géén powerplayen. Powerplayen is onoverwinnelijk zijn, elke aanval tegenhouden, veel kracht hebben enzovoort. Dit is niet eerlijk en ook niet leuk tegenover anderen.
  • Géén godmodden. Je personage wordt alleen maar door JOU bestuurt, en niet door iemand anders. Godmodden is als je een personage van een ander dingen laat doen zonder toestemming. Deze is vrij lastig voor sommigen, maar hou dit in je achterhoofd: alles wat betreft een ander personage, wordt door die gebruiker bepaalt. Of diegene de frietjes wel of niet lekker vind. Of diegene wel of niet met je mee naar rechts gaat. Je mag 'proberen' iemands hand vastpakken, maar laat aan de ander over of deze zijn hand laat beetnemen of dat hij deze wegtrekt. Slechts als je het afgesproken hebt me de andere gebruiker mag je een godmod-actie verrichten, maar vergeet dit niet in de post tussen sterretjes te vermelden!
  • Wil je iets off-topicRPG melden, zet dit tussen sterretjes voor of na het bericht. Bijvoorbeeld,
    *mijn toetsenbord doet raar. Hij wil de set niet typen. Ik bedoel set, als in sit. God, het lukt me echt niet. :/ stomme set*
  • Graag normaal Nederlands schrijven alsjeblieft in de RPGtopics, en niet breezertaal, msntaal, weet ik hoe je iets kunt schrijven. Graag geen afkortingen als idd, wtf, weet ik veel, in je rpg-post.
  • COPYRIGHT GELD OOK HIER! Geen plagiaat uitvoeren, ofwel werk jatten. Dit staat ook in de gewone regels, maar ik herhaal het hier even, want dit is nou eenmaal tegen de wet. Daarbij is iemand anders werk claimen uiterst laf en slecht en nog veel meer vervelende dingen. Afbeeldingen mag je gebruiken, maar hou rekening dat ook afbeeldingen van iemand anders kunnen zijn, dus claim het nooit als je eigen. Eventueel mogelijk zet dat er ook bij wie het dan wél gemaakt heeft.


    RPG-posts
  • Als je vertrekt uit een topic, post onderaan je afsluitpost in rood je karakternaam + 'heeft het topic verlaten'. Dus bijvoorbeeld Izanami heeft het topic verlaten..
  • Topics openen mag. Hou wel in gedachten dat je een kleine beschrijving moet geven over de ruimte/plaats waar je jezelf en anderen zich bevinden.
  • Je kunt zogenaamde groeptopics/limiettopics aanmaken. Dit zijn topics voor slechts een groepje mensen, die daarin mogen posten. Zo kun je een RPGtopic aanmaken voor slechts één of twee mensen, of een klein clubje, en mogen anderen hier niet in posten. Vermeld dit wel in de topic titel en beginpost.


VERGEET NIET OOK NOG DE GEWONE FORUMREGELS TE LEZEN. Ook deze zijn vrij vanzelfsprekend, maar kijk ze toch even na.
Terug naar boven Ga naar beneden
https://aftersunset.actieforum.com
 
RPGregels van AS
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
After Sunset :: Algemeen :: Informatie, Regels & Waarschuwingen-
Ga naar: